به گزارش مجله آنلاین حمل‌ونقل، رشد قیمت‌ها با سرعت کم و حجم  ناکافی انجام می‌شود از جمله این چالش‌ها است و میزان  بیش‌ازحد تناژ به‌عنوان مسئله‌ای اصلی درآمدها باید مورد توجه قرار گیرد.

به‌طور خاص بازار Suezmax شاهد تغییرات کم‌تری بوده ، میزان تناژ سفارشی در بخش غربی افزایش داشته و این امر مستلزم اختصاص دادن حجم زیادی از کشتی‌ها خواهد بود.

در ابتدای سال ۲۰۱۸ نرخ‌ها در دریای بالتیک و شمال تغییری نداشت است. چارترکنندگان در سال ۲۰۱۷ معیارهای جهانی را ثابت اعلام کرده‌اند اما نرخ‌های ثابت  به خاطر نرخ ارز در تبدیل  واحد پول محلی به دلار به احتیاط زیادی نیاز دارد.

سرمای شدید حوزه دریای بالتیک باید همچنین تأثیر مثبتی بر روی نرخ‌ها در دهه سوم بارگیری در ژانویه داشته باشند.

سال جدید در دریای مدیترانه  و دریای سیاه با فهرست طولانی آغاز شد که تقریباً هیچ فعالیتی هم نداشتند و هیچ بهبودی هم در آینده نزدیک انتظار نمی‌رود. در دریای سیاه و طی سه دهه محموله‌ها با مشکلات تاخیر ۵  تا ۷ روزه درزمینهٔ تحویل روبرو بوده‌اند.

تجار منطقه مدیترانه در چند روز گذشته هیجان زیادی را تجربه نکرده‌اند و از زمان کریسمس نرخ‌ها تغییر زیادی نداشته‌اند.

بازار در شرق کانال سوئز نیز زیاد خوب نیست. نرخ‌ها در پایین‌ترین سطح خود بوده و صاحبان نفت‌کش‌ها قادر به فشار آوردن به چارتر کنندگان برای افزایش سفارشات به‌منظور درآمد بیشتر نمی‌باشند، از طرف دیگر غرب کانال سوئز به‌واسطه تجارتی که با آمریکا انجام می‌دهند شرایط بهتری را نسبت به قبل از کریسمس دارا هستند.

سرانجام شرق دور دچار همان سرنوشت شرق کانال سوئز شد بدین‌صورت که هزینه مسافت کوتاه از کره‌جنوبی به ژاپن به‌تدریج از ۳۹۰ دلار به ۲۶۰ کاهش پیدا کرد.