در چند سال گذشته، مدل جدید خودرو دیفندر که «ایست کُست دیفرندر» نام دارد با چندین آپگرید قانع‌کننده موجب شد تا این خودرو از آنچه که در سال ۱۹۵۸ رونمایی شد، فاصله قابل قبولی بگیرد. منظور از این آپگریدها پروژه‌هایی به نام‌های «Beast» یا همان نسخه «110» و «Project XIII» یا همان نسخه «90» است که آپشن‌های بی‌نظیر دیگری را به این خودرو زیبا افزوده‌اند. این پروژه‌ها به حدی «دیفندر» را جذاب و پرتقاضا ساخته‌اند که لندروور برای ادامه ساخت آن مجبور به جداسازی خط تولید این خودرو از کارخانه اصلی شده است.

     

     

به عقیده بسیاری از کارشناسان، گرچه آنچه که در نمایشگاه‌ها به معرض دید عموم قرار گرفته است، کمی دور از واقعیت و بزرگ‌نمایی شده است، اما به نظر می‌رسد این خودرو با ارتقائاتی که به خود دیده است، می‌تواند به راحتی بادهای شلاقی و خاک جاده‌های آف‌رود را تاب آورد.

     

     

 نسخه «90» این خودرو که دارای ۱۶ آپگرید است، قیمتی در بازه ۱۷۰ هزار دلار و نسخه «110» آن با ۳۲ آپگرید، ۲۱۰ هزار دلار قیمت دارد. «ایست کُست» خودرویی چهار چرخ، دو در و با قابلیت حمل ۶ مسافر است که از موتور استاندارد «V8» مدل «OHV 16-valve» با ظرفیت ۶-۲ لیتر بهره می‌برد. این خودرو که در نسخه «90» از چهار و در نسخه «110» از شش دنده اتوماتیک بهره‌مند است، ۴۳۰ اسب بخار قدرت دارد.

     

     

این خودرو در نسخه «90»، ۴۰۰ سانتی‌متر طول، ۱۸۰ سانتی‌متر عرض و ۲۰۳ سانتی‌متر ارتفاع دارد. همچنین نسخه «110» این خودرو از طولی ۴۶۰ سانتی‌متری، عرضی ۱۸۰ سانتی‌متری و ارتفاعی ۲۰۶ سانتی‌متری برخوردار است. فاصله بین دو محور در نسخه «90»، ۲۳۶ سانتی‌متر و در نسخه «110»، ۲۸۰ سانتی‌متر است.