به گزارش مجله آنلاین حمل‌ونقل، به همین منظور در این مقاله سعی داریم مروری کوتاه بر روی نسخه جدید این خودرو داشته باشیم تا شما هم با تغییرات آن آشنا شوید.

احتمالا می‌دانید که شرکت خودروسازی چانگان با همکاری سایپا در بازار کشور فعالیت دارد و همچنین در ماه‌های گذشته، گروه خودروسازی سایپا نسخه هاچ بک "چانگان ایدو XT" را در کشور معرفی کرد و قرار است به عنوان محصول مشترک این دو خودروساز ایرانی و چینی در بازار کشور فعالیت کند، اما پیش از حضور این خودروی هاچ بک چانگان در بازار کشور، شرکت سازنده نسل جدید آن را با ظاهری بهتر و جذاب‌تر معرفی کرده است، اما هنوز مشخص نیست که گروه خودروسازی سایپا نسخه جدید این محصول را به مشتریان عرضه می‌کند و یا نسخه‌های قدیمی آن را در سبد فروش خود قرار می‌دهد که پیش از این در نمایشگاه‌های بزرگ کشور معرفی شده است.

فارغ از این موضوع که آیا نسخه‌های جدید چانگان ایدو XT به مشتریان داخل کشور عرضه می‌شود یا نسخه‌های قدیمی آن، باید به این موضوع اشاره داشت که شرکت خودروسازی چانگان در نسخه‌های جدید "ایدو XT"، بیشتر از همه بر روی طراحی ظاهری اتومبیل تمرکز کرده است تا چهره جذاب‌تر و بهتری داشته باشد که در این خصوص، می‌توان به چراغ‌های جدید LED در پیشانی اتومبیل، جلوپنجره بزرگ و یکپارچه، خروجی‌های اگزوز دوبل، چراغ‌های پیشرفته عقب، رینگ‌های جدید اسپرت و… اشاره داشت که حداقل در مبحث ظاهری، خودروی هاچ بک "چانگان ایدو XT" را وارد یک نسل جدید کرده است، اما در خصوص بخش فنی چطور؟

در بخش فنی اتومبیل، با وجود اینکه مدعی هستند خودروی هاچ بک "چانگان ایدو XT" وارد یک نسل جدید شده است، درحقیقت هیچگونه تغییرات بزرگی دیده نشده و از همان گزینه‌های مولد قدرتی استفاده شده است، با این تفاوت که حالا یک جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته جدید به پیشرانه توربوشارژر اتومبیل متصل می شود تا هدایت نیرو به سمت چرخ‌های محرک جلو را برعهده بگیرد.

به طور دقیق‌تر، نسل جدید چانگان ایدو XT با طول کلی ۴۵۰۵ میلی متر، عرض ۱۸۲۰ میلی متر، ارتفاع ۱۴۹۰ میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور ۲۷۰۰ میلی متر، از همان پیشرانه‌های سابق ۱.۶ لیتری و ۱.۵ لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند که نسخه ۱.۶ لیتری اتومبیل با مکش طبیعی هوا به داخل سیلندرهای خود، می‌تواند ۱۲۵ اسب بخار قدرت داشته باشد که نیروی خود را توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک به سمت چرخ‌ها منتقل می‌کند، این درحالیست که پیشرانه ۱.۵ لیتری اتومبیل با سود جستن از توربوشارژر، قادر به تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت خواهد بود که با کمک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک DCT، می‌تواند نیروی خود را صرف تحرک چرخ‌های جلو کند.

در آخر هم شرکت خودروسازی چانگان اعلام کرده است که خودروی هاچ بک "چانگان ایدو XT" را در مدل‌های پایه به قیمت ۷۲ هزار یوان در اختیار مشتریان قرار خواهد داد، اما اگر به دنبال پیشرانه توربوشارژر با جعبه دنده اتوماتیک و تجهیزات بیشتری هستید، نیاز به پرداخت هزینه ۹۷ هزار یوان خواهید داشت.