به گزارش مجله آنلاین حمل‌ونقل از ایلنا، مازیار یزدانی درباره اثرپذیری قراردادها و پروژه‌های ریلی از خروج امریکا از برجام گفت: در بخش زیربنایی راه آهن پروژه های متعددی با شرکت های اروپایی و آسیایی منعقد شده است. هنوز اروپایی‌ها در برابر رفتار آمریکا واکنشی نشان نداده‌اند بنابراین نمی توان با قطعیت از ادامه یا قطع همکاری با شرکت های اروپایی حرف زد.

وی با تاکید بر اینکه توان داخل برای پاسخ گویی به اغلب نیازهای پروژه های فنی وجود دارد، ادامه داد: در بخش فنی و زیربنایی راه آهن می توان از بخش های داخلی امکانات مورد نیاز را تامین کرد البته وابستگی‌هایی در تامین برخی از تجهیزات به شرکت های خارجی وجود دارد.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن افزود: برای تامین ماشین آلات مکانیزم نگهداری از خطوط راه آهن با شرکت اتریشی پلاتر در حال همکاری هستیم که البته این شرکت اروپایی در دوره تحریم های قبلی هم با ایران همکاری می کرد.

یزدانی با تاکید بر اینکه باید منتظر تصمیم و عکس العمل اروپایی‌ها باشیم، گفت: هنوز زود است که بخواهیم پیش بینی یا قضاوتی داشته باشیم چراکه هیچ شرکت اروپایی فعال در پروژه های ریلی اظهار نظری درباره قطع همکاری با ایران نداشته است.

این مقام مسئول تاکید کرد:در صورت برگشت تحریم ها شرکت های روسی و چینی جای اروپایی ها را می‌گیرند.

وی درباره اثرپذیری فاینانس هایی که برای پروژه های ریلی نهایی شده است، گفت:تا کنون دو فاینانس پروژه برقی سازی خط آهن تهران- مشهد با چینی‌ها و برقی سازی خط آهن گرمسار- اینچه برون با روسی‌ها نهایی شده است که گمان نمی رود برای این فاینانس ها در صورت برگشت تحریم ها مشکلی ایجاد شود.