به گزارش مجله آنلاین حمل و نقل از مهر، برنامه نرم‌افزاری شرکت Amadeus که در رایانه‌های شرکت بریتیش ایرویز، ایرفرانس، لوفتهانزا و بقیه شرکت‌های هواپیمایی استفاده می‌شود، عامل اصلی این اختلال بود. از این برنامه برای کنترل مسافران در پروازهای مختلف استفاده می‌شود.

هنگامی که Amadeus به‌طور ناگهانی با اختلال رایانه‌ای روبه‌رو شد، سیستم کنترل مسافران در شرکت‌های هواپیمایی قطع شد. به این ترتیب صف‌های طولانی مسافران در حال انتظار درفرودگاه‌های بزرگ جهان به وجود آمد.

این اختلال فناوری مشکلاتی در فرودگاه‌های هیترو و گاتویک لندن، فرانکفورت آلمان، شارل دوگل پاریس، واشنگتن دی سی، بالتیمور، ملبورن، چانگی سنگاپور و ژوهانسبورگ و زوریخ به وجود آورد. آمادئوس، شرکت فناوری اسپانیایی، اعلام کرده مشکل به وجود آمده مربوط به زیرساخت‌های داخلی شرکت بوده است.